728x90 AdSpace

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    Τρίτη, 4 Σεπτεμβρίου 2018

    Πώς θα βοηθήσουμε την Τρίτη ηλικία για μια καλύτερη ζωή;- Γράφει η Δήμητρα Κυριακοπούλου –Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

    Ο αριθμός των ηλικιωμένων συνεχώς αυξάνεται και υπολογίζεται ότι τα επόμενα χρόνια θα διπλασιάζεται. Οι ηλικιωμένοι είναι η ομάδα πληθυσμού που αποτελεί βασικό χρήστη των υπηρεσιών υγείας. Έχει αποδειχτεί ότι με την κατάλληλη διατροφή μπορεί να προλάβει νόσους φθοράς και να παρατείνεται η ζωή. Τα
    ηλικιωμένα άτομα έχουν πρόβλημα στο να καλύψουν επαρκώς τις ανάγκες τους σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Η υποθρεψία είναι από τα βασικά προβλήματα και γι’ αυτό υπάρχουν φυσιολογικοί-βιοχημικοί, κοινωνικοοικονομικοί-ψυχολογικοί  παράγοντες και χρόνιες ασθένειες που επηρεάζουν τη θρεπτική κατάσταση τους. Τα τρόφιμα που καταναλώνουν και κυρίως η ποσότητα, η συχνότητα επιδρούν στην υγεία και την ευεξία σας. Σημαντικό για μια υγιεινή διατροφή είναι και ο αριθμός των γευμάτων μέσα στην ημέρα, ο τρόπος κατανάλωσης αλλά και το περιβάλλον που γευματίζουν. Γι’ αυτό φροντίστε να καταναλώνουν 3 κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) καθημερινά και σε σταθερές ώρες. Εκτός από τα 3 κύρια γεύματα καλό θα ήταν να καταναλώνουν ενδιάμεσα μικρογεύματα. Η κατανάλωση ενός ενδιάμεσου μικρογεύματος χωρίς να πεινάνε και ιδιαίτερα η επιλογή λιγότερα υγιεινών τροφίμων, μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση του σωματικού βάρους. Είναι σημαντικό να γευματίζουνε σε ευχάριστο περιβάλλον, χωρίς βιασύνη και αν είναι δυνατόν μαζί με την οικογένεια. Μην ξεχνάτε να τρώνε αργά και να απολαμβάνουν τα γεύματα. Τέλος, η συστηματική σωματική δραστηριότητα έχει βρεθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης υπέρτασης, καρδιαγγειακών νοσημάτων, σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2 και άλλων νοσημάτων. Επιπλέον, προστατεύει από την οστεοπόρωση και τα κατάγματα. Ενισχύει την καλή ισορροπία σώματος και την ευλυγισία, ενώ σχετίζεται με καλύτερη ψυχική υγεία και μακροζωία. Αντίθετα, ο καθιστικός τρόπος ζωής σχετίζεται με αύξηση της συχνότητας εμφάνισης νοσημάτων (π.χ. παχυσαρκία). Βοηθήστε να εντάξουν τη σωματική δραστηριότητα στην καθημερινότητά τους σε συνδυασμό ισορροπημένης διατροφής. Έστω και η ελάχιστη άσκηση είναι καλύτερη από την πλήρης έλλειψή της. Τόσο η διάρκεια όσο και η συχνότητα της σωματικής δραστηριότητας είναι σημαντικές γι’ αυτό φροντίστε να κινούνται. Γιατί δεν είναι ποτέ αργά για να ξεκινήσει κανείς μια δραστηριότητα.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Πώς θα βοηθήσουμε την Τρίτη ηλικία για μια καλύτερη ζωή;- Γράφει η Δήμητρα Κυριακοπούλου –Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Rating: 5 Reviewed By: Γιώργος Αργυρίου
    Scroll to Top