728x90 AdSpace

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2018

    Γεύσεις που προάγουν την υγεία-Γράφει η Κυριακοπούλου Δήμητρα- Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

    Το γνωρίζετε ότι η γλώσσα μας είναι κατασκευασμένη να δέχεται 4 γεύσεις; Φυσικά και είναι το γλυκό, αλμυρό, πικρό, ξινό. Σήμερα, όμως, οι περισσότεροι άνθρωποι είναι εθισμένοι κυρίως στο γλυκό και στο αλμυρό. Όσον αφορά για τη γλυκιά γεύση, αντί να προέρχεται από φρέσκα ή ξερά φρούτα, μέλι έχει ως βασική πηγή του τη ζάχαρη και το λευκό αλεύρι. Όσον αφορά για τη αλμυρή γεύση, αυτή προέρχεται κυρίως από επεξεργασμένες
    τροφές εμπλουτισμένες με το ραφιναρισμένο αλάτι φτωχό σε ιχνοστοιχεία. Αντιθέτως, αν αναζητήσουμε τη γλυκιά γεύση απευθείας από το μέλι ή την ανεπεξέργαστη ζάχαρη θα σταματούσαμε στα ένα με δυο κουταλάκια, επειδή στη σύνθεσή του εμπεριέχονται σημαντικά θρεπτικά στοιχεία που δημιουργούν γρήγορη αίσθηση πληρότητας. Τα τρόφιμα με πικρή ή ξινή γεύση συνήθως εμπεριέχουν στη σύνθεσή τους χαμηλά ποσοστά υδατανθράκων και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ξεκουράζεται το πάγκρεας από την υπερβολική ενασχόλησή του για την παραγωγή ινσουλίνης.  Όμως, ο σύγχρονος τρόπος διατροφής  με τη συχνή κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ζάχαρη και επεξεργασμένο αλεύρι, αναγκάζει το πάγκρεας σε μια διαρκή λειτουργία. Ο κάματος που καταβάλει για τη διαχείριση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα έχει ως συνέπεια να εξαντλούνται σταδιακά τα β- παγκρεατικά κύτταρα που παράγουν την απαραίτητη ινσουλίνη.  Έτσι, σε λίγα χρόνια αυτό το όργανό οδηγείται σε μερική ή πλήρη ανικανότητα όσον αφορά στη διαχείριση της προσλαμβανόμενης γλυκόζης. Αυτή η χρόνια συμπεριφορά ενός ανθρώπου τον καταδικάζει στο να καταλήγει να εξαρτάται η επιβίωσή του από ενδοφλέβια χορήγηση ινσουλίνης, σχεδόν σε οτιδήποτε τρόφιμο θα βάζει στο στόμα της. Σύμφωνα με τον Ιπποκράτη η ισορροπία μεταξύ του ξηρού- στερεού, του υγρού, του κρύου – ζεστού, του γλυκού- αλμυρού, του πικρού – ξινού θέτει τη βάση για τη βέλτιστη υγεία. Σύγχρονες μελέτες έχουν δείξει  ότι ο εμπλουτισμός του καθημερνού διαιτολογίου με πικρές και ξινές γεύσεις βοηθά το μεταβολισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι οι λαοί της ανατολής συνοδεύουν ή τελειώνουν τα γεύματά τους με ένα φλιτζάνι τσάι, χωρίς κανένα πρόσθετο γλυκαντικό.                                         Πηγή: ΚΕΑΔΔ
    “Φάρμακο σας ας γίνει η τροφή σας και η τροφή σας ας γίνει φάρμακο σας.” Ιπποκράτης

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Γεύσεις που προάγουν την υγεία-Γράφει η Κυριακοπούλου Δήμητρα- Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Rating: 5 Reviewed By: Γιώργος Αργυρίου
    Scroll to Top