728x90 AdSpace

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    Παρασκευή, 7 Ιουλίου 2017

    Ανακατατάξεις στην αγορά αυτοκινήτου στην Αργολίδα-Οι αγοραστές επαναπροσδιορίζονται

    Η αγορά του αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια , και με σημείο αναφοράς όταν σταμάτησε το μέτρο της απόσυρσής , σημείωσε  πτώση που οφείλετε και σε παράγοντες κυβερνητικούς και οικονομικούς αντίστοιχα.  Η πτώση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων , ξεκίνησε το χρονικό έτος 2010 και στα αμέσως επόμενα χρόνια κορυφώθηκε.  Το 2015 με 2016, και
    συγκριμένα στους μήνες Απρίλιο και Μάιο , που το μέτρο της απόσυρσης ήταν ενεργό , παρατηρηθήκαν μαζικές πωλήσεις  μέσα σε αυτό το δίμηνο και όχι καθ όλη  την διάρκεια τους έτους. Σήμερα το 2017 η αγορά του αυτοκινήτου δείχνει ελάχιστα αυξητική πορεία.
    Στην Αργολίδα με βάση τις στατιστικές μετρήσεις,  το 2010 πουλήθηκαν 906 καινούργια οχήματα σε όλη την διάρκεια του έτους. Το 2016 όλο τον χρόνο πουλήθηκαν 236 οχήματα και το 2017 μέχρι τον μήνα Μάιο 115 αυτοκίνητα.
    Μεγάλη απήχηση στην περιοχή μας έχουν τα μικρομεσαία αυτοκίνητα , και κατά κύριο λόγο τα προτιμούν οικογένειες , συνήθως τετραμελής. Το τελευταίο πεντάμηνο του 2017 στις πωλήσεις των αυτοκινήτων τα δύο στα τρία αυτοκίνητα είναι μικρομεσαία.
    Μπεντενίτης & ΣΙΑ Ο.Ε
    Αυξημένη ζήτηση και τοπικά αλλά και πανελλαδικά , είχε παρατηρηθεί στα αυτοκίνητα diesel τα
    τελευταία δύο χρόνια. Ο κύριος Φίλιππος Μπεντενίτης , υπευθύνως πωλήσεων στην εταιρία «Μπεντενίτη & ΣΙΑ Ο.Ε» ανέφερε την πτώση των diesel αλλά και την ουσιαστικά κατάργηση τους από την αγορά , υποδεικνύοντας μας τους λόγους. Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, σε τύπους μικρών οχημάτων  θεωρούνται ρυπογόνα διότι είναι αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν για να διανύουν πολλά  χιλιόμετρα. Η αντίληψη όμως που είχε περάσει ήταν ότι το diesel εφόσον έχει οικονομική κατανάλωση , προτιμήθηκε σαν αυτοκίνητο πόλης, και αυτό ήταν το μεγάλο πλήγμα. Γι αυτό τον λόγο οι εταιρίες θέλουν να μειώσουν την παραγωγή. Τεχνολογικά  όμως οι κινητήρες βενζίνης έχουν αλλάξει και έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα κατανάλωσης , αντοχής και απόδοσης. Στο πρώτο πεντάμηνο του 2017 οι πωλήσεις σε βενζινοκίνητα οχήματα ξεπέρασαν κατά πολύ τα πετρελαιοκίνητα στην Αργολίδα.
    Πούλος α.β.ε.ε
    Ο κύριος Μιχάλης Πίκουλης , διευθύνων σύμβουλος στην εταιρία « Θ.Πούλος α.β.ε.ε»,  σε αυτό το σημείο, τονίζει ότι στην νέα τεχνολογία των αυτοκινήτων δυναμικά μπαίνουν τα υβριδικά αλλά και
    ηλεκτρικά οχήματα. Με λίγα λόγια , σημειώνει ότι έρχονται ριζικές αλλαγές στην τεχνολογία και αγορά του αυτοκινήτου που θα αποτελέσει μονόδρομο, στις νέες τάξεις πραγμάτων το 2018 έως 2020.
    Σχετικά με ότι αφορά τα κριτήρια επιλογής ενός αυτοκινήτου, ο πελάτης θα αγοράσει αυτό που έχει ανάγκη , αυτό που τον εξυπηρετεί. Τα μικρά σε όγκο αυτοκίνητα είναι προτιμητέα και σε κυβικά εκατοστά από 1200cc έως 1400cc ανεξαρτήτως μάρκας . Δίνουν έμφαση στον εξοπλισμό σε ότι αφορά την επιπλέον ασφάλεια και στα  “gadgets” δηλαδή σε συστήματα πλοήγησης  , υπολογιστές ταξιδίου. Δεν τους ενδιαφέρει πια η πολυτέλεια αλλά η λειτουργικότητα.
    Το 50% των πληρωμών για την αγορά αυτοκινήτου γίνεται μετρητοίς και το άλλο 50% κάτω από πολύ αυστηρούς όρους μέσω τραπεζών . Συνήθως οι ηλικίες που αγοράζουν σήμερα στην περιοχή μας είναι από 30 έως 50 ετών.
    Οι έμποροι στην Αργολίδα τονίζουν , ότι ο πελάτης έρχεται γνωρίζοντας από πριν τι ακριβώς θέλει να αγοράσει . Λόγο του διαδικτύου είναι πλήρως ενημερωμένος για το αυτοκίνητο που θέλει.  Μεγάλο ρόλο έχουν η προσωπικές σχέσεις η προσωπική επαφή του πελάτη με τον έμπορο και η εμπιστοσύνη που δημιουργείται.
    Η αγορά τώρα του επαγγελματικού αυτοκινήτου , στην Αργολίδα, και αυτή είναι με βασικό κριτήριο αν πραγματικά χρειάζεται . Η κυβέρνηση δίνοντας χρηματικές επιχορηγήσεις μέσω αναπτυξιακών προγραμμάτων , κάνει πιο εύκολη την απόκτηση ενός τέτοιου οχήματος. Σε ερώτηση « Τι τύπους επαγγελματικών αγοράζουν οι ντόπιοι» η απάντηση των πωλητών είναι πως  τα κλασικά αγροτικά που εξυπηρετούν στην εργασία  έχουν έρθει πάλι στο προσκήνιο , χωρίς να δείχνουν οι αγοραστές προτίμηση στα «δήθεν αγροτικά  πολυτελείας» διπλοκάμπινα.  Αξίζει να σημειωθεί ότι τα οχήματα τύπου βαν έχουν ιδιαίτερη ζήτηση , διότι  σε ευρωπαϊκό επίπεδο τηρούν τους κανόνες μεταφοράς εμπορευμάτων.
    Σταυρόπουλος
    Στην συνέχεια της έρευνάς μας , στον χώρο του αυτοκινήτου, ένα ξεχωριστό κεφάλαιο είναι το
    μεταχειρισμένο. Πάνω – κάτω , ισχύει ότι και στην αγορά του καινούργιου, ο αγοραστής θα πάρει αυτό που έχει πραγματικά ανάγκη , δεν θα κοιτάξει για υπερβολές , ούτε για «ευκαιρίες» σε πολυτελή φθηνά  σε σχέση με άλλα χρόνια υπερφορολογούμενα αυτοκίνητα.
    Ο πελάτης , λέει χαρακτηριστικά , ο ιδιοκτήτης αντιπροσωπίας μεταχειρισμένων οχημάτων , κ.Κώστας Σταυρόπουλος, έχει αναγκαστεί να στραφεί σε αυτοκίνητα μεταχειρισμένα σε χρονολογίες 2005-2006 , θέλοντας όμως να αποκτήσει κάποιο νεότερης χρονολογίας και τεχνολογίας αλλά δεν μπορεί. Δεν μπορεί διότι την αγορά του μεταχειρισμένου την καθορίζει μόνο η τιμή.  Για αυτό τον λόγο και η αγορά σημειώνει μεγάλη πτώση .
    Το κόστος επηρεάζει όλες της κατηγορίες αυτοκινήτων   , και αναλόγως ο αγοραστής επιλέγει σε κάθε κατηγορία το φθηνότερο. Το 80% των αγοραστών κοιτούν για οικονομικά και προσιτά αμάξια, ενώ μόνο το 20% για κάτι πιο εξεζητημένο.
    Στην περιοχή μας , οι αγοραστές δείχνουν προτίμηση στα ελληνικά αυτοκίνητα και όχι στα εισαγόμενα .Το αυτοκίνητο εισαγωγής έχει τους διπλάσιους δασμούς σήμερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, κάτι που το κάνει ασύμφορο για την ελληνική αγορά. Μόνο το 10% θέλει εισαγόμενο και αυτό σε ειδικές περιπτώσεις αυτοκινήτων. Τα τελευταία χρόνια αύξηση σημείωσαν οι  πωλήσεις στα πετρελαιοκίνητα οχήματα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα . Τα diesel κατηγορίας euro5-euro6 , κίνησαν το ενδιαφέρον του αγοραστή και σημείωσαν κάποιες πωλήσεις.
    Τέλος ως γενικό συμπέρασμα στην πτώση των πωλήσεων , καινούργιων και μεταχειρισμένων, έχει συμβάλει καθοριστικά η χρηματοδότηση των τραπεζών , πριν την περίοδο της κρίσης το 70% με 80% των πωλήσεων γινόταν μέσω τράπεζας.  Αλλά και οι ασταθείς και συνεχώς μεταβαλλόμενοι νόμοι γύρω από το αυτοκίνητο έχουν δυσκολέψει πολύ την αγορά.
    Γράφει ο Κώστας Καλαμπαλίκης

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Ανακατατάξεις στην αγορά αυτοκινήτου στην Αργολίδα-Οι αγοραστές επαναπροσδιορίζονται Rating: 5 Reviewed By: Γιώργος Αργυρίου
    Scroll to Top