728x90 AdSpace

ypaithros.gr
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

    Τρίτη, 27 Ιουνίου 2017

    Κατάθεση προτάσεων για τον εκλογικό Νόμο στην αυτοδιοίκηση απο τον Χρήστο Τσούλο

    Τις απόψεις του για τον εκλογικό Νόμο στην τοπική αυτοδιοίκηση Κύριοι, κατέθεσε ο τέως Αντινομάρχης Χρήστος Τσούλος κτα την διάρκεια της επίσκεψης του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών στο Ναύπλιο Αναλυτικότερα ο Κος Τσούλος ανέφερε τα ακόλουθα: Παρακαλώ επιτρέψατέ μου να σας μεταφέρω την πρόταση που είχα καταθέσει στο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ στην Θεσσαλονίκη, τον Νοέμβριο 1997, στο οποίο συμμετείχα ως εκπρόσωπος της ΤΕΔΚ Αργολίδος,  σχετικά με
    τον τρόπο εκλογής των υποψηφίων για την τοπική αυτοδιοίκηση.  Η εκλογή να γίνεται με δύο ξεχωριστά ψηφοδέλτια. Στο ένα θα είναι οι υποψήφιοι  Κοινοτάρχες, Δήμαρχοι ή Νομάρχες και στο άλλο οι υποψήφιοι Κοινοτικοί, Δημοτικοί ή Νομαρχιακοί σύμβουλοι. Για να αποφεύγονται οι επαναληπτικές εκλογές, να εκλέγεται από την πρώτη φορά ο υποψήφιος Κοινοτάρχης, Δήμαρχος ή Νομάρχης, που έχει λάβει και κάτω του 50%, αν η διαφορά που έχει από τον δεύτερο είναι
    μεγαλύτερη της διαφοράς που έχει από το 50% . Αυτό σημαίνει ότι όσο μεγαλώνει η διαφορά από το 50%, τόσο μεγαλύτερη πρέπει να είναι η απόσταση του δεύτερου από τον πρώτο. Παράδειγμα //  Υποψήφιος που έχει λάβει 45 % να εκλέγεται, αν ο δεύτερος έχει λάβει κάτω του 40%.  Υποψήφιος που έχει λάβει 42% να εκλέγεται, αν ο δεύτερος έχει λάβει ποσοστό κάτω του 34%. Υποψήφιος που έχει λάβει 39% να εκλέγεται, αν ο δεύτερος έχει λάβει λιγότερο του  28% κλπ. Δηλαδή το άθροισμα του ποσοστού του πρώτου και της διαφοράς από τον δεύτερο, να είναι πάνω από το 50% .
    Έτσι δεν παρατηρείται το φαινόμενο υποψήφιος που την πρώτη Κυριακή έχει λάβει ποσοστό μεγάλο και κοντά στην πλειοψηφία ( π.χ. 48%,49%), την επόμενη να χάνει από υποψήφιο που την πρώτη φορά είχε λάβει 22%, 23% κλπ. Δηλαδή δεν διοικεί ο εκλεκτός των μισών σχεδόν πολιτών, αλλά εκείνος του ¼ αυτών.
    Το όριο του 42%, δεν με βρήκε σύμφωνο, γιατί π.χ. αν είναι περισσότεροι των δύο υποψήφιοι,  πάλι δίνει την δυνατότητα να εκλεγεί ο πρώτος  με 42,01 % και ελάχιστη διαφορά ψήφων από τον δεύτερο, που μπορεί να έχει λάβει 41,99%. Στην ουσία είχαν και οι δύο την ίδια προτίμηση.
    Με την πρόταση αυτή, δίνεται η δυνατότητα να θέτουν υποψηφιότητα όσοι επιθυμούν, χωρίς την υποχρέωση να σχηματίζουν ψηφοδέλτιο.
    Επίσης η εκλογή των συμβούλων, να γίνεται από ενιαίο ψηφοδέλτιο, στο οποίο όπως και στο προηγούμενο θα έχει την δυνατότητα να είναι υποψήφιος όποιος επιθυμεί. Για την αναλογική των προτιμήσεων εκλογή, να τίθενται τόσοι σταυροί προτίμησης, όσο είναι το πηλίκον του αριθμού των μελών του συμβουλίου διά του αριθμού 7, στρογγυλοποιημένου στην πλησιέστερη ακεραία μονάδα. Π.χ. Αν συμβούλιο αποτελείται από 21 μέλη, τότε θα πρέπει (21 : 7 = 3 ), να τίθενται το ανώτερο τρεις σταυροί προτίμησης. Για 27μελές , που το πηλίκον είναι 3,857 να τίθενται 4 σταυροί προτίμησης.  Με αυτόν τον τρόπο εκλέγονται κατά σειρά ψήφων όσοι αντιστοιχούν στον αριθμό των μελών του συμβουλίου, οι υπόλοιποι είναι αναπληρωματικοί,  υπάρχει αναλογική εκπροσώπηση της βούλησης των πολιτών στο συμβούλιο και δεν παρατηρείται το φαινόμενο υποψήφιος που έχει λάβει  π.χ. 700 ψήφους να μην εκλέγεται γιατί ο συνδυασμός του κατέλαβε λίγες έδρες και να εκλέγεται υποψήφιος άλλου συνδυασμού, που έλαβε 80-100 ψήφους, γιατί ο συνδυασμός του έλαβε πολλές έδρες. Δηλαδή με το σημερινό τρόπο, δεν  εκλέγεται αυτός που θέλουν οι πολλοί, αλλά εκείνος που προτιμήθηκε από ελάχιστους.
    Στην απορία- ερώτηση του τότε υπουργού κου Παπαδήμα, πώς θα διοικεί ένας Δήμαρχος στην περίπτωση που δεν έχει πλειοψηφία (υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο), απάντησα ότι το σκεπτικό αυτής της πρότασης είναι ότι ο Δήμαρχος ή ο Νομάρχης εισηγείται στο Συμβούλιό του και εκεί θα δείξει, με τον σχεδιασμό και τις προτάσεις του, ότι ενδιαφέρεται πραγματικά για τον Δήμο ή την Νομαρχία αντίστοιχα και όχι για κάτι άλλο και πιστεύω πως κανένας σύμβουλος δεν είναι δυνατόν να πάει κόντρα  σε προτάσεις που είναι προς το συμφέρον του τόπου του. Επί πλέον με αυτήν την αναλογική εκλογή, αν οι θέσεις ευθύνης και οι αρμοδιότητες μοιρασθούν αξιοκρατικά μεταξύ των μελών του συμβουλίου, κανένας κίνδυνος δυσλειτουργίας δεν υπάρχει και κανένας κίνδυνος φθηνής αντιπολίτευσης. Το κυριότερο όλων είναι ότι εξασφαλίζεται  η ελεύθερη βούληση των συμβούλων, γιατί όλοι θα αισθάνονται ότι έχουν εκλεγεί γιατί πραγματικά τους προτίμησαν οι πολίτες και όχι γιατί συμμετείχαν σε κομματικό ψηφοδέλτιο, το οποίο τους δημιουργεί δεσμεύσεις.
    Πιστεύω πως σήμερα, παρά ποτέ, αυτή η πρόταση είναι επίκαιρη και αν τα κόμματα επιμένουν να ευαγγελίζονται περί της αδέσμευτης, ανεξάρτητης, ακηδεμόνευτης τοπικής αυτοδιοίκησης, ας κάνουν αυτήν την δημοκρατικότατη τομή, ώστε να εκλέγονται οι άξιοι, αυτοί τους οποίους προτιμούν οι πολίτες και όχι  «οι κατ΄ανάγκην»,  μέσω των κομματικών ψηφοδελτίων.
    Πόσες φορές άλλωστε δεν εκλέχθηκε Δήμαρχος ή Νομάρχης, (για τον οποίο δεν είχαμε καλή γνώμη), γιατί ψηφίσαμε σύμβουλο του ψηφοδελτίου του, που πραγματικά άξιζε και το αντίθετο;
    Η μακρόχρονη ενασχόλησή μου με την τοπική αυτοδιοίκηση Α΄και Β΄βαθμού, οι θέσεις που κατά καιρούς έχω υπηρετήσει, οι εμπειρίες που έχω από καλές και κακές πλειοψηφίες και μειοψηφίες, όπως π.χ. ο στραγγαλισμός πολλές φορές της βούλησης, για χάριν της παραταξιακής ενότητας και συνοχής της πλειοψηφίας ή της μειοψηφίας, η παρά πολλές φορές απόρριψη προτάσεων (χωρίς λόγο, αλλά για πρόσκαιρες σκοπιμότητες) και η μετά καιρόν ψήφισή τους, η αλαζονική και αυταρχική συμπεριφορά  ΄΄σερίφηδων΄΄, ο περιορισμός υποψηφιοτήτων, λόγω συγκεκριμένου αριθμού, στα ψηφοδέλτια, ο αποκλεισμός ικανών πολιτών, γιατί κάποιοι φοβούνται τους άξιους, η μη εκλογή υποψηφίων που προτιμήθηκαν από πολλούς, λόγω του εκλογικού μέτρου κατανομής των εδρών και  η εκλογή μειοψηφούντων υποψηφίων από συνδυασμούς που έλαβαν περισσότερες έδρες,  η μη συμμετοχή άξιων πολιτών γιατί δεν θέλουν να ενταχθούν σε παραταξιακά-κομματικά ψηφοδέλτια, με οδήγησαν σε αυτήν την πρόταση, η οποία δεν είχε αποδοχή το 1997, παρά την έκπληξη-θαυμασμό που έδειξαν κάποιοι κοινοβουλευτικοί  περί της άκρας δημοκρατικότητας , όπως είπαν, που την διακρίνει.
    Επίσης θα ήταν πιστεύω πολύ καλύτερα, η καθιέρωση ανώτατου χρονικά ορίου εκλογής, για όλους, πχ δύο θητείες.
    Κύριοι,Πιστεύω ακράδαντα, πως αυτή η πρόταση ταράσσει ΄΄ λιμνάζοντα ύδατα ΄΄,  θα αποκλείσει, αν εφαρμοσθεί, πολλούς από τους ΄΄επαγγελματίες΄΄ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα δώσει την δυνατότητα σε πολίτες που θέλουν να προσφέρουν, να ασχοληθούν με τα κοινά, γιατί δεν θα είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό τους εξαρτώμενοι και θα βοηθήσει στην αδέσμευτη λειτουργία της Αυτοδιοίκησης.
    Με εκτίμηση
    ΧΡΗΣΤΟΣ  Κ. ΤΣΟΥΛΟΣ
    (διατελέσας  Πρόεδρος Κοινότητος, Κοινοτικός Σύμβουλος, μέλος Δ.Σ. ΤΕΔΚ Αργολίδος, Δημοτ.Σύμβουλος,  Νομαρχ. Σύμβουλος,  Αντινομάρχης)
     


    • Blogger Comments
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Κατάθεση προτάσεων για τον εκλογικό Νόμο στην αυτοδιοίκηση απο τον Χρήστο Τσούλο Rating: 5 Reviewed By: Γιώργος Αργυρίου
    Scroll to Top