Εφημερεύοντα

Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2016

Αγροδιατροφή: Η αξία των αγροτικών προϊόντων της Αργολίδας στην διατροφή μας. Γράφει η Κυριακοπούλου Δήμητρα Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Τα λαχανικά και τα φρούτα είναι ευεργετικά για την υγεία μας και είναι σημαντικό να τα καταναλώνουμε καθημερινά. Ο νομός μας, μία από τις πιο ευλογημένες περιοχές της Πελοποννήσου, παράγει μεγάλη ποικιλία φρούτων και λαχανικών. Η τακτική κατανάλωσή τους αποτελεί ασπίδα προστασίας για τον οργανισμό μας, μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης υπέρτασης, καρδιαγγειακών νοσημάτων, παχυσαρκίας, σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, άνοιας και άλλων
χρόνιων νοσημάτων. Η ευεργετική τους επίδραση έχει αποδοθεί στην υψηλή περιεκτικότητά τους 1) σε φυτικές ίνες που συνδέονται με θετικές επιδράσεις στην υγείας μας π.χ. την ομαλή λειτουργία του εντέρου, 2) σε βιταμίνες (π.χ., βιταμίνη Α, C, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, κ.α.) και φυτοχημικές ουσίες (π.χ., πολυφαινόλες) έχοντας αντιοξειδωτική δράση συμβάλλοντας στην προστασία εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων και στην καθυστέρηση φυσιολογικών διεργασιών όπως είναι η γήρανση, 3) σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία (π.χ. κάλιο, μαγνήσιο, κ.α.). Τα φρούτα και τα λαχανικά όχι μόνο είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, αλλά αποδίδουν λίγες θερμίδες.
Οι περισσότερες αγροτικές περιοχές του νομού μας παράγουν μεγάλη ποικιλία σε πράσινα, κόκκινα και κραμβοειδή λαχανικά (μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο). Συνιστάται να καταναλώνουμε 4 μερίδες λαχανικών σε κάθε μας γεύμα, διαλέγοντας κάθε φορά μεγάλη ποικιλία λαχανικών και χρωμάτων, επιλέγοντας πάντα λαχανικά εποχής. Προτιμότερο είναι να καταναλώνουμε λαχανικά ωμά και όχι βρασμένα γιατί κατά τη διάρκεια βρασμού χάνονται όλες οι θρεπτικές τους αξίες.
Τα φρούτα της περιοχής μας είναι κυρίως τα εσπεριδοειδή, βερίκοκα, νεκταρίνι, ρόδι, πεπόνι. Συνιστάται να καταναλώνουμε 3 μερίδες από ποικιλία φρούτων κάθε μέρα, επιλέγοντας φρούτα εποχής. Προτιμούμε να τα καταναλώνουμε με τη φλούδα τους, επειδή είναι  πλούσια σε φυτικές ίνες, πλένοντας τα πρώτα πολύ καλά πριν την κατανάλωσή τους. Στην περίπτωση κατανάλωσης φρέσκου χυμού, προτιμάμε να μην το σουρώσουμε γιατί αφαιρούνται οι φυτικές ίνες. Κάθε είδος λαχανικού και φρούτου, ανάλογα με το χρώμα και την ένταση του χρώματος του, είναι πλούσιο σε διαφορετικά θρεπτικά συστατικά, π.χ. η ντομάτα σε λυκοπένιο, το πορτοκάλι σε φυλλικό οξύ. Επομένως, για να προσλαμβάνουμε πολλά και διαφορετικά θρεπτικά συστατικά, πρέπει να καταναλώνουμε όχι μόνο ένα είδος λαχανικού και φρούτου αλλά ποικιλία αυτών σε κάθε μας σνακ και κυρίως γεύμα.
Γιατί η υγείας μας είναι καθαρά στο δικό μας χέρι!