Εφημερεύοντα

Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2015

Από τα τέλη κυκλοφορίας και τις φοροαπαλλαγές ψάχνουν τα ισοδύναμα για την παιδεία

Αυτά είναι τα δύο σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση - Θα επιβαρυνθούν τα οχήματα μεγάλου κυβισμού και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας - Την ίδια ώρα ξεκίνησαν τα πρόστιμα για το 23% ΦΠΑ
Εν μέσω ασφυκτικών πιέσεων βρίσκεται η κυβέρνηση, η οποία πρέπει να καταθέσει ακόμη και σήμερα το νομοσχέδιο για τα υπόλοιπα προαπαιτούμενα, προκειμένου να δρομολογηθούν οι διαδικασίες αφενός για την εκταμίευση των δύο δισ. ευρώ και αφετέρου για να ξεκινήσει η διαδικασία της αξιολόγησης.

Τα δύο μεγάλα αγκάθια παραμένουν, τα «κόκκινα» δάνεια και το ΦΠΑ στην εκπαίδευση. Η Ευρωπαική Επιτροπή ξεκαθάρισε ότι το ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση ή θα είναι μηδενικό ή θα είναι 23%. Παρά τις δηλώσεις όμως του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, οι αντιδράσεις από το εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ και το πολιτικό κόστος από την επιβολή του μέγιστου συντελεστή προκαλεί δεύτερες σκέψεις στο κυβερνητικό επιτελείο που εξακολουθεί να αναζητά ισοδύναμα προκειμένου να αποσύρει το μέτρο. Εκφράζονται έντονες επιφυλάξεις για την οικονομική αποτελεσματικότητα της επιβολής του ΦΠΑ, αφού μπορεί να προκαλέσει φυγή μαθητών από τα ιδιωτικά σχολεία, μείωση του προσδοκώμενου εσόδου και επιβάρυνση της δημόσιας Παιδείας. Επιπλέον όμως κρίνεται ότι είναι μεν ένας ταξικός φόρος που όμως δεν χτυπά μόνο τα πολύ υψηλά εισοδήματα αλλά και τα μικρομεσαία. Είναι δε ενδεικτικό ότι κριτική για την πρόθεσή της δεν δέχθηκε μόνο από δεξιά αλλά και από τα κόμματα της αριστεράς ΚΚΕ και ΛΑΕ.
Για να το πετύχει όμως αυτό η κυβέρνηση θα πρέπει να βρει ισοδύναμα 300 εκατομμυρίων ευρώ που στην παρούσα κατάσταση της οικονομίας είναι εξαιρετικά δύσκολο. «Ο ΦΠΑ στην εκπαίδευση είναι ένα από τα ανοιχτά ζητήματα στις διαπραγματεύσεις και το πολεμάμε», ανέφερε χαρακτηριστικά την Τετάρτη η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, από την Πάτρα. Σύμφωνα με πληροφορίες στο τραπέζι είναι η αύξηση των τελών κυκλοφορίας των πολυτελών και μεγάλου κυβισμού αυτοκινήτων καθώς και η καταβολή τελών για αυτοκίνητα που μέχρι τώρα απαλλάσσονται όπως τα νέα αντιρυπαντικής τεχνολογίας. Και το μέτρο αυτό όμως είναι αμφίβολο αν θα έχει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, αφού μπορεί να οδηγήσει σε νέο κύμα κατάθεσης πινακίδων, ενώ φυσικά θα έχει συνέπειες στην αγορά του αυτοκινήτου. Παράλληλα εξετάζονται ξανά όλες οι φοροαπαλλαγές κυρίως εκείνες που αφορούν τα μεγαλύτερα εισοδήματα.
Πάντως οι προθεσμίες είναι κυριολεκτικά ασφυκτικές καθώς το  EuroWorking Group συνεδριάζει σήμερα το βράδυ και εάν δεν δώσει την έγκρισή του ούτε η εκταμίευση θα γίνει αλλά κυρίως δεν θα αρχίσει η αξιολόγηση. Οι συνέπειες μετά είναι αλυσιδωτές καθώς δίχως ολοκλήρωση της αξιολόγησης δεν ανοίγει η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και γίνεται πλέον απτός ο κίνδυνος για τις καταθέσεις των αποταμιευτών.
Το να κατατεθεί το νομοσχέδιο σήμερα δίχως να περιλαμβάνονται τα «κόκκινα» δάνεια και το ΦΠΑ στην εκπαίδευση ή τα ισοδύναμά του είναι επίσης μία σκέψη του οικονομικού επιτελείου, ωστόσο δεν είναι βέβαιο εάν μία τέτοια διαχείριση ικανοποιήσει το Euroworking Group.
Η κυβέρνηση επιδιώκει μία πολιτική λύση για τα ανοικτά ζητήματα μέσω της χαλάρωσης του προγράμματος βάζοντας στην διαπραγμάτευση και την επιβάρυνση της χώρας από το προσφυγικό-μεταναστευτικό. Ενώ όμως ο Γιούνκερ έχει αναφερθεί σε ενδεχόμενο χαλάρωσης, οι αποφάσεις δεν είναι δικές του και σε κάθε περίπτωση απαιτούν χρόνο που δεν υπάρχει λόγω της πίεσης για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Πηγή: www.protothema.gr