Εφημερεύοντα

Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σάββατο, 3 Οκτωβρίου 2015

Διαμαρτυρία του Συνδέσμου Φιλολόγων Αργολίδας

«Σε μια Ελλάδα ανιστόρητη και αμνησιακή, η Ιστορία δεν μπορεί να διδάξει τίποτε – ούτε καν το πώς μπορεί να αποφύγει τα σφάλματα του παρελθόντος για να αλλάξει το μέλλον της» Γ.Β. Δερτιλής. Με αυτές τις λέξεις αρχίζει το κείμενο διαμαρτυρία από την ένωση Φιλολόγων Αργολίδας που απευθύνεται προς το Υπουργείο τους και αναφέρει τα εξής: Ο Σύνδεσμος
Φιλολόγων Αργολίδας εκφράζει τη διαμαρτυρία του για τις νέες ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, του οποίου το όνομα διαρκώς αλλάζει, ωστόσο η ουσία παραμένει η ίδια: Συνεχώς εφαρμόζει την τακτική του «διαίρει και βασίλευε», μετατρέπει τους Συλλόγους Διδασκόντων σε πεδίο αντιπαραθέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών, ενώ ο κλάδος ΠΕ02 βρίσκεται στο στόχαστρο. Επιλέγεται κάθε φορά η εύκολη λύση: να καλύψουν οι Φιλόλογοι το ωράριό τους με γλωσσικά μαθήματα, να μην πάρουν καθόλου ώρες στην Ιστορία και να δοθούν οι ώρες αυτές σε συναδέλφους που έχουν ως δεύτερη ανάθεση το μάθημα αυτό. Ξεπερνώντας μάλιστα τον εαυτό του, σε μια νέα επίδειξη άγνοιας, χωρίς να υπάρξει καμία εισήγηση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, η νέα ηγεσία του ΥΠΠΕΘ προέβη στην αφαίρεση από τους Φιλολόγους της δυνατότητας να διδάξουν το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας, το οποίο έχει στενή συνάφεια με την Ιστορία της Γ’ τάξης Γυμνασίου, παραχωρώντας το δικαίωμα αυτό ακόμα και σε συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων που δεν έχουν ούτε καν ως δεύτερη ανάθεση το μάθημα αυτό. Επιπλέον, σε μια κίνηση που επιεικώς χαρακτηρίζεται πολιτικάντικη, το Υπουργείο έσπευσε να διευκρινίσει πως «οι αποφάσεις αυτές θα ισχύσουν μετά τη δημοσίευσή τους σε ΦΕΚ. Συνεπώς οι αναθέσεις που έχουν ήδη ολοκληρωθεί ή είναι σε διαδικασία ολοκλήρωσης, δεν υπόκεινται στις ρυθμίσεις των εν λόγω αποφάσεων, αλλά στις έως σήμερα ισχύουσες ρυθμίσεις». Το θέατρο του παραλόγου, που απολαύσαμε την περασμένη εβδομάδα μετά τις αντιδράσεις της Εκκλησίας στο ενδεχόμενο αλλαγής του πλαισίου για την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών, συνεχίζεται. Ευθύς εξαρχής ξεκαθαρίζουμε προς πάσα κατεύθυνση πως δεν έχουμε οποιαδήποτε αντιπαλότητα με τους συναδέλφους των άλλων κλάδων. Είμαστε συνοδοιπόροι στην καθημερινή μάχη για ένα δημόσιο σχολείο αξιοπρεπές και δημιουργικό, ανοικτό στο διάλογο και τη γόνιμη σύνθεση των απόψεων.  Έχουμε όμως το δικαίωμα να εκφράσουμε την αντίθεσή μας και την προσβολή που υφιστάμεθα από τις μεθοδεύσεις αυτές, γιατί ο Σύνδεσμός μας έχει αφιερώσει σημαντικό τμήμα της δραστηριότητάς του στην επιμόρφωση των συναδέλφων – αλλά και του ευρύτερου κοινού – στην Ιστορία, με τα μαθήματα Παγκόσμιας και Ελληνικής Ιστορίας από την κ. Μαρία Ευθυμίου, με παρουσιάσεις βιβλίων διακεκριμένων Πανεπιστημιακών Δασκάλων, όπως των κ.κ. Δερτιλή και Κωστή, με τη φιλοξενία από τις 16 Οκτωβρίου του Προγράμματος Ιστορίης Περιήγησις σε συνεργασία με το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ και με τη Διημερίδα για τα 100 χρόνια από τον Εθνικό Διχασμό στις 7-8 Νοεμβρίου στο Άργος με συμμετοχή κορυφαίων Πανεπιστημιακών Καθηγητών και Συναδέλφων. Ζητούμε από τους κ.κ. Διευθυντές/ Διευθύντριες των Σχολικών Μονάδων του Νομού Αργολίδας να προχωρήσουν στην κατανομή των ωρών και των αντικειμένων διδασκαλίας, με κριτήριο την ανάληψη από τους Φιλολόγους ΠΕ02 και ωρών Ιστορίας και σε περίπτωση που καλυφθεί το ωράριο των εν λόγω εκπαιδευτικών, ενώ έχουν περισσέψει ώρες φιλολογικών μαθημάτων, να ζητούν από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την πρόσληψη αναπληρωτών καθηγητών ΠΕ02, προκειμένου να καλυφθούν πλήρως οι ώρες που απομένουν. Δεν μπορεί να θεωρείται προαπαιτούμενο για την κατανομή των μαθημάτων η μη ανάθεση ωρών Ιστορίας στους Φιλολόγους. Ζητούμε, επιπλέον, από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού μας να ελέγξει αν πληρούται το ανωτέρω κριτήριο και να προβαίνει στο αίτημα πρόσληψης αναπληρωτή καθηγητή ΠΕ02 προς το Υπουργείο. Επιπροσθέτως, ζητούμε να σταματήσει η επιλεκτική τακτοποίηση καθηγητικών κλάδων, με βάση τις δυνατότητες πρόσβασης στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Ας γίνει αντιληπτό πως ο ρόλος των καθηγητών ΠΕ02 δεν μπορεί να εξαντλείται στην ανάθεση εξωδιδακτικών εργασιών.