Εφημερεύοντα

Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2015

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ- του Γιάννη Ρισβά , φιλολόγου στο Νέο Σχολείο


 Άνεμος δροσιάς και εκπαιδευτικής ανανέωσης  φύσηξε το διήμερο 14  και  15  Μαρτίου στο επιστημονικό συνέδριο που έλαβε χώρα στο Κολλέγιο Ψυχικού με θέμα «Καλές πρακτικές και καινοτομίες στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» . Τέτοιες στιγμές έχεις την ευκαιρία να συναναστραφείς με ανθρώπους απ΄ όλη την Ελλάδα που, όταν σκέφτονται  την εκπαιδευτική πράξη, δεν στέκονται μόνο στην ύλη , τη βαθμολογία και την πειθαρχία αλλά
παράγουν ιδέες και παράλληλα προχωρούν στη διαδικασία της υλοποίησης με βασικό στόχο την εμπέδωση της ύλης αλλά και την εποικοδομητικότερη και πιο ενδιαφέρουσα διδασκαλία , που θα προετοιμάσει τους πολίτες του μέλλοντος.
Επρόκειτο για μία συνδιοργάνωση  της Πανελλήνιας Παιδαγωγικής εταιρείας Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος σε συνεργασία με το τμήμα κοινωνικής και εκπαιδευτικής πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Οι ομιλητές μας ξαναθύμισαν πως η διδασκαλία των σημερινών μαθητών με τρόπους ίδιους με αυτούς που εφαρμόζονταν στους παλαιότερους συνιστά υπονόμευση του μέλλοντός τους. Άρα η επινόηση και η εφαρμογή νέων πρακτικών είναι ανάγκη και επιβάλλεται να γίνεται με γνώμονα τις συνθήκες που θα υπάρξουν στα κατοπινά χρόνια.
 Είδαμε εκπαιδευτικούς που έκαναν την αποστολή τους να φαίνεται τόσο ελκυστική, γεμάτη έμπνευση και αποτέλεσμα. Χαρήκαμε όταν  διαπιστώσαμε πως κάποιες από αυτές τις πρακτικές τις έχουμε κι εμείς υιοθετήσει επιδιώκοντας το καλύτερο.
Είδαμε μαθήματα να γίνονται τηλεπαιχνίδια ή απλώς επιτραπέζια και να δημιουργούν πρόσθετη  διάθεση  για μάθηση.
Διαπιστώσαμε πως το σύστημα των «διττών λόγων» μπορεί να ενεργοποιήσει ένα σύγχρονο debate που παθιάζει και κινητοποιεί. Πως η ομαδοσυνεργατική μάθηση είναι αποτελεσματική μόνο όταν οργανωθεί λεπτομερειακά.
Παρατηρήσαμε ότι η συνδιδασκαλία μαθημάτων με συγγενή αντικείμενα είναι επιβεβλημένη και ουσιαστική , αν  ο μαθηματικός και ο φυσικός είναι πεπεισμένοι ότι αυτό που επιχειρούν είναι αμοιβαία επωφελές. Αλλά και η συνδιδασκαλία φαινομενικά μακρινών  αντικειμένων, όπως τα μαθηματικά και η έκθεση, μπορούν να συνυπηρετήσουν την εμπέδωση του παραγωγικού και του επαγωγικού συλλογισμού.
Είδαμε πρόγραμμα ανάπτυξης κριτικής σκέψης που διαθεματικά ενεργοποίησε διαφορετικές οπτικές γωνίες και διαφορετικά είδη νοημοσύνης με βασικό σκοπό τη μετατροπή της κριτικής σκέψης σε ισόβια δεξιότητα.
Επίσης παρακολουθήσαμε μια διαφορετική ανάγνωση της λογοτεχνίας με το βιβλίο να δίνει αφορμές στα παιδιά να μιλήσουν για τις ανάγκες τους και να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν άνθρωποι που τους στηρίζουν.
Και τα παραπάνω ήταν μόνο ένα μικρό δείγμα .
Η συμμετοχή σε  τέτοιου είδους συνέδρια  μόνο κέρδος μπορεί να αποφέρει στους εκπαιδευτικούς , αφού συνειδητοποιούν ότι η εκπαίδευση είναι δημιουργία και έμπνευση. Έτσι λειτούργησε άλλωστε και για τους καθηγητές του Νέου Σχολείου που το παρακολούθησαν.

Υ.Γ. Για τις παραπάνω σκέψεις σημαντική ήταν η συνδρομή των συναδέλφων μου στο Νέο Σχολείο, και ιδιαίτερα της  Αναστασίας Τζαβάρα, που μου μετέφεραν  τις δικές τους εμπειρίες από την παρακολούθηση άλλων εισηγήσεων σε διαφορετικές αίθουσες, αφού λειτουργούσαν επτά παράλληλες συνεδρίες στον ευρύτερο χώρο του Κολλεγίου.